Vi inspirerer til kurs som kan spesialbestilles, men utvikler gjerne innhold for internkurs via medvirkning. Derfor er våre digitale skjemaer delt mellom påmelding og bestilling. Vennligst bestill kurset via antall deltakere i en sluttet gruppe. Er det et åpent kurs, melder du deg bare på.
Felles innholdsutvikling ellers sikrer tilpasset didaktikk-utvikling for best egnet visualiseringsmetodikk for flere synlige oppgavestrategier. Det gjelder ikke våre utviklingskurs som feriekurs med konseptet "Fra palett til fortelling - din utvikling via personlig motivjakt og fortellerstemmen som ressurs."
Hva er et garantibeløp?
Det er kr 800 som en kursdeltaker sikrer seg plass for innen restinnbetaling av hele beløpet nærmere kursstart, dvs påmeldingsfristens utløp. Dette beløpet blir brukt til de ekstrakostnadene en avbestilling innebærer for oss - uansett grunn.
Ulik standard, forskjellige rammer og inspirasjonskilder
Ellers skiller vi mellom ulike kurs: Dugnadskurs, som innebærer litt praktisk innsats, helgekurs eller feriekurs med alt inkludert via full hotellstandard. Hva er så forskjellen på åpne kurs og internkurs?
En vennegjeng eller en gruppe på blåtur kan bestille kurs ut fra egen ramme og utsøkt inspirasjon uavhengig av årstid. Våre åpne feriekurs holdes som påske- høst- og sommerkurs og er åpne for alle.
Det er fritt fram for grupper å bestille feriekurs i andre ferieuker enn de som allerede er avsatt for våre åpne feriekurs. Det er også mulig for enhver gruppe å be om de samme rammene/inspirasjonskildene som på våre feriekurs.
Det å prise kurs avhenger derfor av hvem som har lokalet, hvor og ansvarsplassert matservering, eller om Visuell Refleksjon tar totalansvaret for alt det praktiske.
"Prises etter avtale" betyr bare at oppdragsgiver og kursleverandør må bli enig om hva prisen skal dekke: Inspirasjonskilder, standard på kurssted, antall deltakere, mat og varighet.
Pedagogisk utvikling via lokal og intern læremiddelproduksjon. Utviklende symbolbruk, lærerik bildebruk og innovativ synsinformasjon for distanseledelse, fjernundervisning og læringsvirksomhet i bildeforbrukets tidsalder.
Veiledningsbasert videoobservasjon for teamrolleutvikling. Belbins teamrollemodell mellom kvalitet og fremdrift legger vi i bunn for praksisnær teamrolleutvikling på visuelle premisser.
Dokketeater på visuelle premisser som pedagogisk utgangspunkt for tverrfaglig gjenbruk av digitale bilder/bildeserier/levende bilder. Husk å ta med en digital enhet.
Vi filmer, utfordres på fortellende variasjon av filmspråket og presenterer en kort video på under 1 minutt. Alle lærer å bruke et redigeringsprogram med de mest basale prinsipper for fremtidig nytteverdi og visuell relevans:
"Rediger en ultrakort video og bruk den straks, pedagogisk eller som markedsaktivitet."