Reflektert synsinformasjon via inspirasjonskurs for visuell didaktikkforståelse eller visuelle holdepunkter for distanseledelse og fjernundervisning?
Kombinasjonen skjerm og folie gir pedagogisk variasjon for synlig læringsglede og konkret mestring. Derfor tilbyr vi didaktisk design og læringsrettet veiledning for pedagogiske tapeter, tepper, duker eller plakater for læringsvirksomhet i bedrifter, skoler og organisasjoner.
Hvor mye krever det å vise frem utvalgte nøkkelbilder via øyeblikkets autentisitet? Hva med kreativ visualisering via et forklarende bilde, et stemningsbilde eller en kontekstavklarende illustrasjon for å rense overblikket. Da snakker vi ikke om levende bilder som synliggjør via en veiledningsvideo med droneklippets flyvende oversikt.
Så hvilke visuelle «knagger» gjør det enklere å finne og forstå relevant informasjon? Hvor krevende er det å gå på motivjakt? Hvordan sanke inn identitetskapende definisjonsøyeblikk eller motiver som speiler tilhørighet? Hvor lett/vanskelig er det å finne/selv skape visuelle holdepunkter for inkluderende energi, nyttige lettelser for hjernen eller bare inspirerende fryd for hjertet? Trenger du en bildebank med visuelt krydder eller en god mappestruktur for bildeforbrukets tidsalder?
Ser vi bort fra blinkskudd med gjenkjennelsens effekt, så er det enkelt å iscenesette bildeserier eller avbilde realistiske situasjoner. Ellers vil bilder alltid komme til sin rett: A) når noe er emosjonelt krevende eller B) når noe er vanskelig å forstå.
Er du i tvil når det gjelder bildevalg, symbolbruk, regi eller passende beskjæring av et motiv? Føl deg fri til å be om veiledning i visuell refleksjon, gjerne via bildebruksanalyse, foto- og videoanalyser, manusutvikling eller visualiseringsløsninger til fordel for det du vil vise eller gjøre synlig.
Hva gjør visuell didaktikkforståelse mulig i bildestrømmens visuelle overdoser?Didaktisk design/regi for vår visuelle kulturtilstand? Personlig bildero eller pedagogisk bildesyn? Utviklende symbol- eller lærerik bildebruk? Klarhet for hjertet eller sanne lettelser for hjernen?
Hvor peker eskens utsagn?
De særegne "utsagnskortene" i esken, om visuell forankring i språkets og mediekarusselens speiling av vår visuelle kultur, inspirerer til "å se det å se". Og hva så?
For deg som ønsker å bli mer bevisst på synets betydning for erkjennelsen: Eskens innhold var/er en del av et didaktiske pakkesalg, men kan fint utnyttes for seg - men ikke via metodisk "sorteringsarbeid for refleksjonsarbeid".
Hva fungerer som et visuelt begrep?
414 digitale "utsagnskort" på en DVD. Hvert kort inneholder enten et sitat, et spørsmål eller en samling av visuelle overraskelser. På leting etter synets rolle via det visuelle i vår tankevirksomhet?
Men selv om de digitale kortene opprinnelig ble til som en del av et større pakkesalg, så kan kortene fint utnyttes på andre måter - eller via de didaktiske kvalitetene som du selv kan se.
Hvis livet ditt var et videobånd. Hva ville du ha slettet? Og hvilke favorittminner ville du ha beholdt som definisjonsøyeblikkene i ditt liv?
Vi beskriver idèen bak nettvideon + viser frem våre tanker = din digitale suksess
Kontaktinformasjon i anledning av nye oppdrag: Klikk i topp-menyen. Vi hjelper deg med didaktisk design av nye læremidler eller redesign av gamle. Hva med nye skilt til gamle veinavn? Kanskje du har en gammel idè til ny kursvideo eller ny synopsis til en foreldet videoidè, men trenger en didaktisk regissør?